Słoneczka

Poza pielęgnacją i podstawową opieką, nasi nauczyciele stymulują rozwój umysłowy i fizyczny dzieci. Nasz program zapewnia świetne warunki, w których Twoje dziecko nauczy się m.in. chwytać zabawki, artykułować dźwięki, rozpoznawać obrazki znajomych przedmiotów.
Nauczyciele pracują z dziećmi nieprzerwanie stymulując ich rozwój, poświęcając im jednocześnie czas na rutynowe czynności jak karmienie czy zabawę.

Wspierają rozwój maluchów bez naruszania ich codziennego rytmu dnia.

Rozwój niemowląt w grupie najmłodszej stymulowany jest przede wszystkim w oparciu o ogólny plan ramowy w którym uwzględnione jest:

  • rozwój ruchowy, manipulacyjny,
  • rozwój narządów zmysłów takich jak wzrok, słuch, dotyk, węch równowaga,
  • także rozwój społeczny, poznawczy i rozwój mowy.

Plan pracy ujęty jest w systemie całorocznym, ponieważ praca z maluchem to przede wszystkim podążanie za jego aktywnością i rozwijanie poszczególnych funkcji na bazie zainteresowań dziecka.

Praca w grupie najmłodszej to indywidualny kontakt opiekuna z dzieckiem, lub dwojgiem – trojgiem dzieci, w którym dorosły w sposób bardzo wrażliwy i adekwatny do potrzeb dziecka, odpowiada na jego sygnały. Podczas tej aktywności używa się pomocy dostosowanych do wieku i możliwości dziecka. Są to rozmaite zabawki manipulacyjne:

  • elementy do piętrzenia, przedmioty o różnych kształtach i fakturze (istotne dla wrażeń dotykowych),
  • elementy do nakładania, wciskania, pojedyncze duże obrazki z niewielką ilością szczegółów, przedmioty wydające dźwięki (istotne dla wrażeń słuchowych),
  • elementy do przekraczania (ważne w nauce chodzenia) dwu–trzy elementowe schodki, małe zjeżdżalnie

Komunikacja
Dziecko uczy się komunikacji za pomocą dźwięków i mimiki twarzy.

Nauczyciele będą wpierać rozwój językowy poprzez ciągłą komunikację z maluchami i jej kształtowanie.

Matematyka
Dziecko zaczyna rozumieć pewne zjawiska, odkrywając zależności przyczynowo – skutkowe.
Przykład: upuszczanie łyżki na podłogę lub machanie grzechotką wywoła dźwięk.

„Świat i ja”
Twoje dziecko zaczyna być świadome własnego „ja”.

Nauczyciele zapewniają stymulujące warunki dla rozwoju tego procesu.

Sprawność fizyczna
Wychowawcy tak zaplanują zajęcia fizyczne, aby pomogły one rozwijać małą motorykę i zwinność dziecka.

Muzyka
Dziecko nauczy się tworzyć i odpowiadać na dźwięki, a w ciągu dnia będzie mu towarzyszyć przyjemna muzyka.

Plastyka
Dziecko będzie przebywać w kolorowym, pełnym różnych kształtów i materiałów otoczeniu.

Kiedy nadejdzie odpowiednia chwila, nauczyciele pomogą poznawać właściwości farby, a także nauczą dziecko posługiwania się dużymi kredkami.

Zabawy fundamentalne 
Zabawy fundamentalne to program wspomagania rozwoju małych dzieci.
Zabawy fundamentalne są sposobem stymulacji wielokierunkowego rozwoju, pomagają rozwinąć inteligencję i wrodzone talenty dziecka.

Podstawę tychże zabaw stanowi teoria: ”Powiedz mi, a zapomnę, Pokaż, a zapamiętam. Pozwól wziąć udział – wówczas zrozumiem.”
Podstawowym założeniem zabaw jest połączenie wesołej zabawy za stymulacją, co pozwala na zdobywanie wszechstronnych uzdolnień i odkrycie pełnego potencjału dziecka.
W tym celu opracowano szereg prostych, urozmaiconych i dobrze zaplanowanych zabaw, które stymulują intelektualnie dziecko angażując wszystkie zmysły.

Zabawy zawarte w programie nie tylko dostarczają dziecku radości, lecz również przyczyniają się do fizycznego, emocjonalnego i intelektualnego rozwoju dziecka.

Uczestnictwo w nich nie tylko zapewnia dzieciom przyjemne przeżycia, pozwala im także odczuć smak sukcesu, uczy sposobów poznawania świata i radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami.

W nazwie „Zabawy fundamentalne” zawarte są podstawowe zasady programu – zapewnienie dobrej zabawy i uczenie fundamentalnych umiejętności i wartości.

Wierszyki masażyki
Masaż dziecięcy to forma ćwiczeń relacyjnych, technika masażu delikatnego głaskania dziecka, gdzie najważniejszy jest kontakt dorosłego z dzieckiem.
Masażyki także uczą dziecko: orientacji we własnym ciele, pomagają poznać kierunki (góra-dół, lewo-prawo) i pozwalają mu doznawać różnego rodzaju bodźce dotykowe.

Dzieci z natury są bardzo ruchliwe i pobudliwe, mają trudności ze skupieniem uwagi i zrelaksowaniem się – co jest naturalne ze względu na nie w pełni dojrzały system nerwowy.

Masażyki pomagają dziecku skoncentrować się na sobie, swoim ciele, dzięki czemu się ono uspokaja, odpręża.