Krasnoludki

Edukacja przebiega w oparciu o miesięczne plany dydaktyczne oraz zestaw odpowiednio dobranych do wieku dzieci zabaw i zajęć dydaktycznych rozwijających wszystkie funkcje poznawcze oraz samodzielność dziecka.
Najważniejsze w naszym programie dydaktyczno-wychowawczym są dwa zagadnienia:
Zbudowanie dobrych relacji między dzieckiem a personelem, ponieważ ufna więź w relacjach z bliskimi (w domu – rodzice, w żłobku – personel) jest podstawą rozwoju całego potencjału małego człowieka.

Tylko takie warunki psychologiczne zapewniają dziecku poczucie bezpieczeństwa, dają odwagę do stawania się sobą, do budowania własnej odrębności, możliwości i wrażliwości.
Uczenie naszych podopiecznych samodzielności, odpowiedzialności i miłości do świata.

Pomaganie w rozwijaniu indywidualnych cech osobowości, kształtowaniu charakteru, zdobywaniu wiedzy, umiejętności i zdolności.
Te dwa główne zagadnienia realizujemy przez odpowiednią organizację rytmu dnia uwzględniając pory snu i czuwania dzieląc zajęcia na:

  • • aktywizujące rozwój sfery psycho-motorycznej,
  • • aktywizujące rozwój sfery emocjonalnej.

Wraz ze wzrostem malców, kontynuujemy stymulowanie ich zmysłów i zachęcamy do odkrywania ich własnego, dziecięcego świata. dziecko zacznie popychać i przyciągać niektóre przedmioty, obracać je w dłoniach, porządkować rzeczy wg koloru i rozmiaru, poznawać określenia „duży” i „mały”, gromadzić podstawowe słownictwo.
Na tym etapie dziecko zacznie poznawać pewne bardziej złożone zasady panujące w grupie.

Zacznie odbierać polecenia od dorosłych innych niż rodzice, rozumieć jak funkcjonować w grupie z innymi dziećmi oraz jak się dzielić.
Nasz personel zdaje sobie sprawę z wyzwań przed jakimi stoją dzieci.

Mamy doświadczenie w pomaganiu im dostosować się do zasad panujących w grupie.

Komunikacja
Dzięki książkom, piosenkom i codziennym czynnościom, nauczyciele pomogą Twojemu dziecku oswoić się z językiem i zdobywać nowe słownictwo.

Matematyka
Nauczyciele zapewnią proste ćwiczenia z udziałem rąk, które pozwolą Twojemu dziecku odkrywać proste założenia liczbowe takie jak: jeden/dużo, mały/duży oraz poznawać proste kształty i kolory.

„Świat i ja”
Twoje dziecko zaczyna się uspołeczniać i być świadome uczuć innych. Nauczyciele pomogą mu brać udział we wszystkich zajęciach grupowych.

Sprawność fizyczna
Dziecko zacznie uczestniczyć w wielu czynnościach fizycznych kształtujących kontrolę nad mięśniami.

Muzyka
Śpiewanie piosenek, granie na prostych instrumentach i poruszanie się w rytm muzyki – oto zajęcia, z którymi będzie miało do czynienia dziecko na co dzień.

Plastyka
Ćwiczenia z użyciem farb czy mazanie po kartce pomogą rozwijać małą motorykę i rozumieć przyczynę oraz skutek w działaniu.

Zabawy fundamentalne
Zabawy fundamentalne to program wspomagania rozwoju małych dzieci.
Zabawy fundamentalne są sposobem stymulacji wielokierunkowego rozwoju, pomagają rozwinąć inteligencję i wrodzone talenty dziecka.

Podstawę tychże zabaw stanowi teoria: ”Powiedz mi, a zapomnę, Pokaż, a zapamiętam.

Pozwól wziąć udział – wówczas zrozumiem.”
Podstawowym założeniem zabaw jest połączenie wesołej zabawy za stymulacją, co pozwala na zdobywanie wszechstronnych uzdolnień i odkrycie pełnego potencjału dziecka.

W tym celu opracowano szereg prostych, urozmaiconych i dobrze zaplanowanych zabaw, które stymulują intelektualnie dziecko angażując wszystkie zmysły.

Zabawy zawarte w programie nie tylko dostarczają dziecku radości, lecz również przyczyniają się do fizycznego, emocjonalnego i intelektualnego rozwoju dziecka.

Uczestnictwo w nich nie tylko zapewnia dzieciom przyjemne przeżycia, pozwala im także odczuć smak sukcesu, uczy sposobów poznawania świata i radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami.

W nazwie „Zabawy fundamentalne” zawarte są podstawowe zasady programu – zapewnienie dobrej zabawy i uczenie fundamentalnych umiejętności i wartości.

Wierszyki masażyki
Masaż dziecięcy to forma ćwiczeń relacyjnych, technika masażu delikatnego głaskania dziecka, gdzie najważniejszy jest kontakt dorosłego z dzieckiem.
Masażyki także uczą dziecko: orientacji we własnym ciele, pomagają poznać kierunki (góra-dół, lewo-prawo) i pozwalają mu doznawać różnego rodzaju bodźce dotykowe.

Dzieci z natury są bardzo ruchliwe i pobudliwe, mają trudności ze skupieniem uwagi i zrelaksowaniem się – co jest naturalne ze względu na nie w pełni dojrzały system nerwowy.

Masażyki pomagają dziecku skoncentrować się na sobie, swoim ciele, dzięki czemu się ono uspokaja, odpręża.

BAJKOTERAPIA
Codziennie dzieciom czytana jest bajeczka, która opowiada o drobnych problemach innych dzieci, zwierzątek i zabawek.

Na ich podstawie dzieci mogą nauczyć się zasad prawidłowego zachowania się.

Dla dzieci w naszym żłobku dostosowujemy treści bajek do ich możliwości i potrzeb.
Bajki terapeutyczne mogą mieć charakter relaksacyjny, psychoterapeutyczny lub psychoedukacyjny.

Odpowiednio opowiedziane historie mogą dziecku pomóc w wielu trudnych dla niego sytuacjach emocjonalnych.

CZYTANIE GLOBALNE
W naszym żłobku prowadzimy zabawy na podstawie metody czytania globalnego Glenna Domana.
Jest to metoda czytania globalnego Glenna Domana.

Bardzo małe dzieci mogą i uczą się czytać słowa i zdania dokładnie w ten sam sposób w jaki uczą się rozumieć mówione słowa, zdania i wypowiedzi.

Oko widzi, ale nie rozumie tego co widzi, ucho słyszy, ale nie rozumie tego co słyszy.

Rozumie tylko mózg. Mózg to magiczny instrument.

Obie drogi, wzrokowa i słuchowa biegną w mózgu, gdzie obie informacje są interpretowane przez taki sam mózgowy proces.

Dziecko poniżej pięciu lat uczy się całego języka i może nauczyć się tylu języków, ilu będziemy je uczyć.

Może nauczyć się czytać w jednym lub kilku językach z taką łatwością z jaką rozumie mowę.

Materiały używane do nauki czytania są wyjątkowo proste.