• Niepubliczne przedszkole Szczecin

    Rekrutacja otwarta, zapraszamy!

    Daj swemu dziecku komfort na jaki zasługuje.

    Zobacz więcej 
  • Niepubliczne przedszkole Szczecin

    Zapewniamy indywidualne podejście do dziecka.

    Dbamy o dzieci i każde dziecko jest traktowane indywidualnie.

  • Zajęcia plastyczne Tęczowa Kraina

    Dbamy o wszechstronny
    rozwój dzieci

    Zajęcia plastyczne dla naszych pociech

  • zajęcia w basenie dla dzieci w Tęczowej Krainie

    Zajęcia dodatkowe

    w Tęczowej Krainie dbamy
    o wszechstronny rozwój wychowanków

    rozwijanie umiejętności to jeden z naszych atutów 
  • Niepubliczne przedszkole Szczecin

    Radosne dzieciństwo z edukacją na poziomie

    przedszkole Tęczowa Kraina daje dziecku wszechstronne przygotowanie do podjęcia nauki w szkole

  • Niepubliczne przedszkole Szczecin

    Spełniamy wysokie wymagania.

    Przykładamy najwyższą uwagę do poziomu edukacji, a cele realizacyjne staramy się uzyskać poprzez zabawę.

możliwość indwidualnych ustaleń w Tęczowej krainie

Możesz nam zaufać


Metody pracy:


Edukacja przez ruch to system kształcenia i terapii adresowany do nauczycieli przedszkoli i młodszych klas szkoły podstawowej program zajęć realizujący założenia integracji sensorycznej, wspomagający procesy zapamiętywania, a więc uczenia się. System jest zbiorem ćwiczeń usprawniających poszczególne funkcje rozwijającego się organizmu, które opierają się na naturalnych formach ruchu dziecka. Każde ćwiczenie zaproponowane uczestnikom zabaw i spotkań edukacyjnych jest zaplanowana formą wspierania pamięci długotrwałej poprzez proporcjonalna stymulację trzech jej sektorów: pamięci proceduralnej (w każdym ćwiczeniu dzieci poruszają się według rytmicznej procedury), pamięci epizodycznej (każde ćwiczenie jest specjalnie zaplanowanym, tajemniczym, zaskakującym epizodem wywołującym korzystne napięcie emocjonalne motywujące do aktywności), pamięci semantycznej (każde ćwiczenie ma charakter poznawczy, rozwija mowę, myślenie, buduje wiedzę). Ponieważ poruszanie się odgrywa najbardziej znaczącą rolę w procesie uczenia się system proponuje dzieciom poruszanie się w trakcie zajęć co ma swój bezpośredni wpływ na koncentrację, tempo pracy oraz umożliwia pełniejszy rozwój we wszystkich obszarach : fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym.

Edukacja przez ruch zawiera:


  • graficzne ćwiczenia wpływające na stabilizację lateralną, wykonywane na małej i wielkiej płaszczyźnie jedna ręką
  • graficzne ćwiczenia wpływające na synchronizacje pracy mózgu, wykonywane na małej i wielkiej płaszczyźnie oburącz
  • graficzne ćwiczenia wpływające na równoważenie lateralne, wykonywane na małej i dużej płaszczyźnie naprzemiennie
  • ćwiczenia manipulacyjne wspomagające sprawność dłoni, ręki, nogi, całego organizmu z wykorzystaniem zabawek dydaktycznych, które pomagają w uzyskaniu koncentracji
  • ćwiczenia rytmicznej manipulacji z wykorzystaniem zabawek dydaktycznych, wpływające na równoważenie lateralne organizmu
  • ćwiczenia spontanicznego ruchu całego ciała jako formy pozawerbalnej komunikacji wspomagające koncentrację i polisensoryczne poznawanie.

Zapewniamy:


  • profesjonalną, wykształconą i troskliwą kadrę,
  • przemyślany i sprawdzony program edukacyjny,
  • prawdziwe pracownie: plastyczną, ruchową, kuchnię dla dzieci,
  • odpowiednio dobrane zabawki i materiały edukacyjne,
  • diagnozę i opiekę specjalistów (logopedzi, terapeuci, psycholog),
  • 1.000 m2 powierzchni przedszkola i 650 m2 placu zabaw,
  • świetną lokalizację z dogodnym dojazdem, parking dla rodziców,
  • przyjazne, bezpieczne, sprawdzone miejsce pod każdym względem.

 

opieka nad najmłodszymi w Tęczowej krainie

Tak wyglądają nasze przedszkole i żłobek


Grupy 3-6 lat w Tęczowej krainie

Wiadomości z zajęć (materiały dla rodziców)

INDYWIDUALNY PLAN PRACY NA ZAJĘCIACH MUZYCZNO- RUCHOWYCH DLA DZIECI 3-4 LETNICH

mgr IGA KAMELA, mgr MARCIN KURYLAK

[one_half]

MIESIĄC: WRZESIEŃ

Wprowadzenie powitania i rozruszanki rozpoczynającej każde zajęcia: „Dzień dobry, witamy Was”.

Nauka piosenki „Wiatr psotnik”. Zabawy naśladowcze będące ilustracją do piosenki.

Zapoznanie z piosenką „Mamy dziś apetyt wielki”.

[/one_half][one_half]

MIESIĄC: PAŹDZIERNIK

Nauka piosenki: „ Bo 4- latki to takie zuchy".

Nauka piosenki: „Rudą marchwewczkę lubią wszystkie dzieci”.

Wprowadzenie tańca „Dwóm tańczyć się zachciało”. Zabawy z wykorzystaniem hula-hopów.

INDYWIDUALNY PLAN PRACY NA ZAJĘCIACH MUZYCZNO- RUCHOWYCH DLA DZIECI 5-6 LETNICH

[/one_half]

[one_half]

MIESIĄC: WRZESIEŃ

Nauka piosenki „Podajmy sobie ręce”

Poznanie zabawy „Idzie wąż”

Zapoznanie z piosenką „Nasze przedszkole kochane”

[/one_half]

[one_half]

MIESIĄC: PAŹDZIERNIK

Nauka piosenki: „Krakowiaczek-przedszkolaczek"

Nauka piosenki: „Idzie jesień plony niesie”

Wprowadzenie tańca „Raz, dwa, trzy na paluszki”.Zabawy z wykorzystaniem hula-hopów

Nauka piosenki „Kolorowa piosenka”

MATERIAŁY Z ZAJĘĆ JĘZYKA ANGIELSKIEGO.

Piosenki.

1. Hello Song.

Hello, hello, hello! How are you?

Hello, hello! I’m fine! Thank you. 2x

2. Good-bye Song.

Patch, Patch! Dance on your toes.

Patch, Patch! Touch your nose.

Patch, Patch! Jump up high!

Patch, Patch! Wave bye-bye.

Bye-bye!

3. Looby Loo

Refrain:

Here we go Looby Loo,

Here we go Looby light.

Here we go Looby Loo,

All on Saturday night.

Put your right foot in,

Put your right foot out.

Shake it a little, a little,

And turn yourself about.

Refrain

2. Put your left foot in,

Put your left foot out.

Shake it a little, a little,

And turn yourself about.

Refrain

3. Put your right hand in,

Put your right hand out.

Shake it a little, a little,

And turn yourself about.

Refrain

4. Put your left hand in,

Put your left hand out.

Shake it a little, a little,

And turn yourself about.

Refrain

5. Put your noses in,

Put your noses out.

Shake it a little, a little,

And turn yourself about.

Refrain

6. Put your whole selves in,

Put your whole selves out.

Shake it a little, a little,

And turn yourself about.

Refrain

4. Old Mac Donald

Old MacDonald had a farm, E I E I O,

And on his farm he had a cow, E I E I O.

With a moo moo here and a moo moo there,

Here a moo, there a moo, ev'rywhere a moo moo.

Old MacDonald had a farm, E I E I O.

Old MacDonald had a farm, E I E I O,

And on his farm he had a pig, E I E I O.

With an oink oink here and an oink oink there,

Here an oink, there an oink, ev'rywhere an oink oink.

Old MacDonald had a farm, E I E I O.

Old MacDonald had a farm, E I E I O,

And on his farm he had a duck, E I E I O.

With a quack quack here and a quack quack there,

Here a quack, there a quack, ev'rywhere a quack quack.

Old MacDonald had a farm, E I E I O.

5. If you’re happy

If you're happy and you know it clap your hands. (clap clap)

If you're happy and you know it clap your hands. (clap clap)

If you're happy and you know it and you really want to show it;

If you're happy and you know it clap your hands. (clap clap)

If you're happy and you know it tap your toe. (tap tap)

If you're happy and you know it tap your toe. (tap tap)

If you're happy and you know it and you really want to show it;

If you're happy and you know it tap your toe. (tap tap)

If you're happy and you know it nod your head. (nod nod)

If you're happy and you know it nod your head. (nod nod)

If you're happy and you know it and you really want to show it;

If you're happy and you know it nod your head. (nod nod)

The wheels on the bus

The wheels on the bus go

round and round

round and round

round and round

the wheels on the bus go

round and round

all day long

the horn on the bus goes

beep beep beep

beep beep beep

beep beep beep

the horn on the bus goes

beep beep beep

all day long

the whipers on the bus go

swish, swish, swish

swish, swish, swish,

swish, swish, swish

the whipers on the bus go

swish, swish, swish

all day long

the people on the bus go

chatter, chatter, chatter

chatter, chatter, chatter

chatter, chatter, chatter

the people on the bus go

chatter, chatter, chatter

all day long

the babies on the bus go

whaa whaa whaa

whaa whaa whaa

whaa whaa whaa

the babies on the bus go

whaa whaa whaa

all day long

the mummies on the bus go

shhh shhh shhh

shhh shhh shhh

shhh shhh shhh

the mummies on the bus go

shhh shhh shhh

all day long

Hockey-Pockey

1. Put your right hand in

Put your right hand out

Put your right hand in

And shake it all about

Do the Hockey-pockey

And turn around

Bend down, touch the ground.

Refrain:

Oh, do the Hockey-Pockey 3x

Knees bend, arms stretch,

Clap, clap, clap

2. Put your left hand in

Put your left hand out

Put your left hand in

And shake it all about

Do the Hockey-pockey

And turn around

Bend down, touch the ground.

Refrain:

3. Put your right leg in

Put your right leg out

Put your right leg in

And shake it all about

Do the Hockey-pockey

And turn around

Bend down, touch the ground.

Refrain:

4. Put your left leg in

Put your left leg out

Put your left leg in

And shake it all about

Do the Hockey-pockey

And turn around

Bend down, touch the ground.

Refrain:

5. Put your whole selves in

Put your whole selves out

Put your whole selves in

And shake it all about

Do the Hockey-Pockey

And turn around

Bend down, touch the ground

Refrain

Head and shoulders

Head and shoulders knees and toes

Knees and toes

Head and shoulders knees and toes

Knees and toes

And eyes and ears

And mouth and nose

Head and shoulders knees and toes

Knees and toes

Puppet Song

Puppet 4x

Where are you? 2x

BOO!

Here I am 2x

How are you? 2x (na melodię “Panie Janie pora wstać”)

Wszystkie piosenki z tekstem i melodią są powszechnie dostępne na stronach youtube.

II. Rymowanki I wierszyki.

Two little eyes

Two little eyes to look around

Two little ears to hear each sound

One little nose to sniff what’s sweet

One little mouth that loves to eat

Number one

1,2,3 now!

Number 1 touch your arm

Number 2 touch your shoe

Number 3 touch your knee

Number 4 touch the floor

Knock, knock!

Knock, knock! What’s in the box?

1,2,3…. Open the box!

III. Słownictwo i wyrażenia.

Hello! How are you? I’m fine, thank you!

What’s your name? I’m …..

Good-bye! See you!

Thank you!

Stand up! Sit down! Make a circle. Listen! Sing! Run! Up! Down! Fly! Swim!

What’s this? It’s a …

Can I have a stamp please?

Put your right hand on a green circle (przy zabawie Twister)

Kolory: red, yellow, blue, green

Art.spożywcze: apple, banana, cucumber, tomato, milk, pizza, chocolate, egg, cheese, carrot

Części ciała: hand, foot, leg, nose, eyes, ears, shoulders, head

Zwierzęta: dog, cat, cow, duck, mouse, sheep

[/one]


Pobyt w tęczowej krainie

Elastyczny pobyt dzieci

zapewniamy bezpieczeństwo i opiekę dzieciom w wieku od 1,5 do 6 lat. Grupy liczą maksymalnie 20 dzieci. Nasze przedszkole mieści się w centrum Szczecina, budynek jest duży i przestronny. Posiadamy bezpieczny duży plac zabaw, park oraz parking dla rodziców. Funkcjonujemy codziennie od poniedziałku do piatku w godzinach od 7:00 do 17:00 przez 12 miesięcy w roku. Poniżej przedstawiamy ramowy plan dnia. W zależności od wieku dzieci plan ten ulega modyfikacjom zgodnie z potrzebami naszych milusińskich.
  • 7:00-8:30
Zabawy swobodne
  • 8:30-9:00
Śniadanie
  • 9:00-11:00
Zajęcia dydaktyczne
  • 11:00-12:00
Zabawy ruchowe w ogrodzie
  • 12:00-12:30
Obiad
  • 12:30-13:00
Odpoczynek
  • 13:00-13:30
Ćwiczenia indywidualne / Zabawy badawcze
  • 13:30-14:30
Obiad i podwieczorek
  • 14:30-17:00
Zabawy inspirowane przez nauczyciela/Zajęcia dodatkowe

Edukacja w Tęczowej krainie

Uczymy, rozwijamy i przygotowujemy


Uczymy:

  • Funkcjonowania w przedszkolnej rzeczywistości
  • Funkcjonowania w grupie rówieśniczej
  • Radzenia sobie z problemami własnymi i bliskich
  • Aktywności społecznej
Rozwijamy zdolności i zainteresowania dziecka poprzez zajęcia:
  • Językowe
  • Artystyczne
  • Komputerowe
  • Sportowe
Przygotowujemy do pełnienia różnych ról poprzez zajęcia:
  • Badawcze
  • Kulinarne
  • Porządkowe

Integracja:

„Tęczowa Kraina” kolejny rok z powodzeniem stwarza warunki do funkcjonowania dzieci w integracji. Zapewniamy opiekę i zajęcia terapeutyczne dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym ze spektrum autyzmu.
Co oferujemy:
  • wykwalifikowaną i zaangażowaną w pracę kadrę,
  • indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne,
  • zajęcia rewalidacyjne,
  • zajęcia logopedyczne,
  • opiekę psychologa, terapię Integracji Sensorycznej we własnym gabinecie,
  • terapię Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
  • rytmikę,
  • korzystanie z atrakcyjnego, bezpiecznie urządzonego placu zabaw,
  • diagnostykę z wykorzystaniem testu PEP-R,
  • asystę nauczyciela wspomagającego dla dziecka w trakcie zajęć w grupie
  • regularną ewaluację postępów w terapii,
  • spotkania grupy wsparcia dla rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,

Kadra Tęczowej krainy

Porady psychologa


Adaptacja do przedszkola


Proces adaptacji jest to proces przystosowania się do nowego środowiska społecznego. Tym nowym środowiskiem jest dla dziecka 2,5 - 3 letniego przedszkole. Każda ważna zmiana w życiu człowieka jest z jednej strony szansą na rozwój, nowe, ciekawe przeżycia, a z drugiej strony doświadczenia te mogą być początkowo trudne i bolesne. Takim ważnym momentem jest przekroczenie progu przedszkola pierwszy raz. Jest to trudny moment również dla rodziców i nauczycieli. Dzieci w tym samym wieku mogą różnić się pod względem poziomu rozwoju umysłowego, ruchowego i emocjonalno-społecznego. Są dzieci, które adaptują się do przedszkola łatwo i szybko i są dzieci, które mają w tym zakresie duże trudności. Proces adaptacji przebiega dla każdego dziecka zupełnie inaczej. Związane jest to często z faktem radykalnej zmiany wymagań stawianych dziecku. Oto nagle oczekuje się od niego przystosowania się do reguł, z którymi dotychczas nie miało styczności, nauczenia się funkcjonowania w grupie rówieśniczej i radzenia sobie z nowymi obowiązkami. Często zdarza się, że w domu rodzinnym nie są stawiane dziecku żadne ograniczenia, a uwaga wszystkich domowników koncentruje się na nim i spełnianiu jego potrzeb. Taka postawa rodziny na pewno nie pomoże dziecku w poradzeniu sobie z zasadami panującymi w przedszkolu. Stawiajmy swoim dzieciom wymagania. Wyznaczanie granic zapewnia dziecku poczucie bezpieczeństwa.
Jak możemy pomóc dziecku przejść proces adaptacji?
Do tego wydarzenia powinni przygotować się przede wszystkim rodzice:
  • Wyjaśnienie nowej sytuacji.
  • Wizyta z dzieckiem w przedszkolu.
  • Pójście do przedszkola jako ważne wydarzenie w życiu rodziny.
Dobrym i często praktykowanym pomysłem jest odwiedzenie przedszkola wraz z dzieckiem jeszcze przed rozpoczęciem uczęszczania do niego. Pozwala to zbudować właściwe wyborażenie o nowym miejscu i nieco oswoić się z nim. Warto również opowiedzieć dziecku w domu o tym, co się wydarzy w przedszkolu, wyjaśnić wszelkie wątpliwości. Ważne, aby budować pozytywny obraz przedszkola. Wspomóc możemy się opowiadaniami terapeutycznymi (wiele pozycji dostępnych na rynku), których główny bohater idzie po raz pierwszy w życiu do przedszkola i wspólnie z rodzicami wymyśla sposoby, które pomogą mu z tym sobie poradzić. Myśl, że inni też znajdują się w podobnej sytuacji, może bardzo pomóc dziecku przezwyciężyć swoje lęki.
  • Czas pobytu.
  • Właściwe określenie momentu odebrania dziecka.
  • Dotrzymywanie słowa danego dziecku.
Początkowo czas pobytu w przedszkolu powinien być krótki i stponiowo wydłużać się. Z początku możemy towarzyszyć dziecku, aby czuło się bezpiecznie w nowym miejscu. Pamiętajmy, że zdolność pojmowania czasu jest dla małych dzieci bardzo ograniczona. Dlatego moment odebrania ich przez nas z przedszkola powinien być określony konkretnymi wydarzeniami np. Można powiedzieć: "teraz się pobawisz, potem będzie obiad, a po obiedzie Cię odbiorę". Rozłąka z rodzicem powoduje bardzo silny lęk, dziecku może wydawać się, że mama już nigdy po nie nie wróci, dlatego należy starać się zawsze być w umówionym wcześniej czasie. Musimy jednak także zdawać sobie sprawę, że lęk przed rozłąką jest reakcją rozwojowo normalną i minie wraz z nabyciem przekonania, że rodzice zawsze odbiorą dziecko.
  • Nasz własny spokój.
  • Konsekwencja w działaniu.
  • Wybór właściwej osoby odprowadzającej.
Czasem zostawienie w przedszkolu płaczącego dziecka staje się dla rodziców bardzo trudnym doświadczeniem. Jednak jest rzeczą niezmiernie ważną, aby nie ujawniać naszych niepokojów w trakcie rozstań z malcem, gdyż nastrój rodziców bardzo łatwo udziela się dzieciom. Ważna jest również konsekwencja w wysyłaniu pociechy do przedszkola, gdyż początkowo może ono próbować różnych sposobów, aby uniknąć pójścia do przedszkola. Nie należy jednak tym sugestion ulegać. Jeśli rozstanie z dzieckiem staje się dla matki bardzo trudną kwestią, być może jego ojciec bardziej stanowczo poradzi sobie z tym zadaniem. Ważne jest, aby wiedzieć, że nie robimy dziecku żadnej krzywdy, zostawiamy je pod opieką wykwalifikowanej kadry, a jego niepokój, jest przejściowy. Często bywa tak, że to rodzic musi się wewnętrznie przygotować na rozstanie z dzieckiem. Jeśli rodzice będą mieli pewność, że ich decyzja jest słuszna, a wybrane przedszkole miejscem odpowiednim i korzystnym dla rozwoju dziecka, proces adaptacji przebiegnie znacznie szybciej i mniej boleśnie.
  • Akceptacja trudnych uczuć.
  • Cierpliwość.
  • Poszukiwanie rozwiązań.
Rodzice powinni uzbroić się w cierpliwość i przygotować na to, że dziecko może bardzo płakać, czuć się zagubione, przejawiać wyraźną niechęć do zmian, jakich doświadcza. Mogą wystąpić kłopoty ze snem lub drobne dolegliwości. Dziecko ma prawo doświadczać lęku, tęsknoty i smutku i są one jego natrualną rekacją. Należy starać się te uczucia zaakceptować i dostarczać dziecku zwiększonego wsparcia. Nie zmuszajmy malca do bycia zadowolonym i szcześliwym. Nazywajmy jego uczucia, ale szukajmy dla nich złagodzenia np. Dzięki czytaniu bajek terapeutycznych. Można również pozwolić brzdącowi zabrać do przedszkola ulubioną zabawkę lub kocyk – poprzez skojarzenie z domem pozwoli na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa.
Pamiętajmy, że najlepszym naszym sprzymierzeńcem jest w tym wypadku czas

terminy wakacyjne w tęczowej krainie

Kalendarz imprez i uroczystości

1. Święto Grzyba Wrzesień
2. Pasowanie na Przedszkolaka Październik
3. Święto Drzewa Październik
4. Jesienny Festyn Integracyjny Listopad
6. Święto Pluszowego Misia Listopad
7. Przybądź do nas Święty Mikołaju Grudzień
8. Festyn Świąteczny Grudzień
9. Dzień Babci i Dziadka Styczeń
10. Balik Karnawałowy Styczeń
11. Dzień Dziewcząt Marzec
12. Witaj Wiosno! Marzec
13. Dzień Tęczy – Dzień Ziemi Kwiecień
14. Dzień Flagi Maj
15. Dzień Rodziców Maj
16. Dzień Dziecka Czerwiec
17. Wakacyjny Festyn Sportowy Czerwiec
18. Czas Wakacji Czerwiec


Zajęcia dodatkowe

W ramach nich dzieci w Tęczowej Krainie korzystają z dużej różnorodności form rozwijających ich zainteresowania i talenty. W zależności od zainteresowań dzieci uczą się tańca, gry na pianinie, judo, pływania ale również rozwijają plastyczne zainteresowania artystyczczne. Z kolei na zajęciach kinezjologii edukacyjnej poznają możliwości swojego umysłu w harmonii z całym ciałem, kształtują umiejętności czytania i pisania bawiąc się głoskami w oparciu o glottodydaktykę.
Poszerzając ofertę edukacyjną naszego przedszkola, postanowiłam zorganizować dla zainteresowanych dzieci zajęcia plastyczne. Zauważyłam grupę dzieci, które bardzo chętnie w czasie zabaw dowolnych wybierały twórczość plastyczną i wspaniale się przy tym bawiły. Twórczość plastyczna jest jedną z ważniejszych form działalności dziecka wieku przedszkolnym. Sama lubię rysować, malować, więc postanowiłam skonstruować plan zajęć dodatkowych, w którym grupa dzieci będzie mogła rozwijać swoje uzdolnienia i zainteresowania. Program zajęć przeznaczony jest do prowadzenia świadomie zaplanowanego procesu, którego celem jest:
  • rozwijanie dziecięcych talentów
  • lepsze poznanie wychowanków: emocji, zainteresowań, rozwoju intelektualnego
  • wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi
  • budowanie zainteresowań plastyką, sztuką, twórczością ludową
  • uwrażliwianie na piękno różnorodnych zjawisk przyrodniczych, społecznych.
Podstawą skutecznego funkcjonowania we współczesnym świecie jest postawa twórcza. Dzieci są kreatywne z natury, dlatego tę wspaniałą zdolność należy w nich pielęgnować i rozwijać. Jak pokazuje praktyka kształcenie i rozwijanie umiejętności artystycznych stanowi podstawę rozwoju twórczości dziecięcej. Rozbudzanie zainteresowania sztuką, plastyką, odkrywanie w sobie naturalnych predyspozycji i uzdolnień skłania dziecko do samodzielnej twórczości i działania.
Ramowy program nauczania pływania obejmuje ćwiczenia oswajające z wodą i ćwiczenia dążące do swobodnego leżenia na wodzie; treścią początkowego etapu przygotowania jest stworzenie wszechstronnej bazy technicznej poprzez opanowanie szerokiego zestawu różnorodnych działań ruchowych, dążących do pełnego oswojenia z wodą:
  • zasady bezpieczeństwa, higieny
  • umiejętność zachowania się na basenie
  • opanowanie podstawowych czynności w wodzie
  • chlapanie, dążenie do nie zamykania oczu
  • zanurzanie głowy do wody (w różnych pozycjach), otwieranie oczu pod wodą
  • wydechu do wody
  • swobodne (najpierw z pomocą, w późniejszym etapie samodzielne) leżenia na wodzie w pozycji na grzbiecie i na brzuchu
  • poślizgi na piersiach i na grzbiecie
  • podstawowe ruchy nóg przygotowujące do stylu grzbietowego i stylu dowolnego (kraul)
  • zmiany ułożenia ciała w wodzie (przy pomocy)podstawy nurkowania (w dal i w głąb)
  • wślizgi do wody z niskich pozycji (później podstawowe skoki wg umiejętności)
Zajęcia prowadzone są na małym basenie Szczecińskiego Domu Sportu w Szczecinie (basen: długość 10 m, szerokość 5 m, głębokość stopniowa 60-90 cm). Zajęcia prowadzi wykwalifikowana kadra trenerska Program szkolenia w jednym semestrze obejmuje 16 zajęć po 45 minut. http://www.kuzniaolimpijska.pl/
jest programamem opracowanym przez Pawła Świtalskiego opisującym i udoskonalającym metody pracy stosowane w Szkole Tańca Małgorzaty i Antoniego Grycmacherów, powstałych na podstawie jej 35 letnich doświadczeń w pracy z dziećmi oraz najlepszych europejskich i światowych wzorów edukacji i wychowania poprzez taniec. Wykorzystując naturalną potrzebę ruchu dziecka, łatwość uczenia się poprzez zabawę dążymy do wpojenia nawyków kształcenia się oraz czerpania radości ze zdobywania nowych umiejętności nie tylko muzyczno-ruchowych. Program kładzie szczególny nacisk na kształtowanie człowieka charakteryzującego się pozytywną postawą wobec swojego ciała i zdrowia. Budując jego sprawność motoryczną, jednakowo stymuluje rozwój psychiczny, rozwija odwagę, poprawia samoocenę i odporność psychiczną. Tworzy warunki rozwoju uzdolnień ruchowych w formie artystycznej. Jednocześnie, poprzez treści związane z tradycją zwyczajów towarzyskich, uczy właściwych form zachowania i postępowania.
to zestaw ćwiczeń przygotowanych przez Joannę Zwoleńską na podstawie kinezjologii edukacyjnej, której twórcą jest Paul Dennison. Zaprezentowane tu ćwiczenia wykorzystują i rozwijają naturalną potrzebę ruchu, szczególnie u dzieci. Pozwalają przyjrzeć się wszechstronnemu wpływowi aktywności ruchowej na rozwój fizyczny, emocjonalny i intelektualny, na doskonalenie umiejętności szkolnych i społecznych, na lepszą jakość i dynamikę działań.
  • Oddychanie – skierowane są na naturalny wzorzec oddychania i jego wpływ na rozwój emocjonalny, intelektualny i fizyczny.
  • Motywacja – skierowane są na aktywizację i rozwój motywacji, jako podstawy procesu uczenia się.
  • Komunikacja – kierują uwagę na aktywizację i rozwój podstawowych umiejętności związanych z porozumiewaniem się, między innymi pisanie, czytanie, zauważanie, zapamiętywanie.
  • Organizacja – skierowane są na aktywizację i rozwój podstawowych umiejętności związanych z organizacją działań.
  • Zrozumienie – skierowane są na aktywizację i rozwój podstawowych umiejętności związanych ze zrozumieniem i koncentracją.
Podczas zajęć realizowane będą następujące treści:
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowej.
  • Rozwijanie poczucia równowagi.
  • Doskonalenie prawidłowych reakcji na bodziec.
  • Doskonalenie prawidłowej postawy.
  • Obniżanie nadmiernego napięcie mięśniowego.
  • Doskonalenie percepcji wzrokowej.
  • Doskonalenie percepcji słuchowej.
  • Rozwijanie zdolności manualnych.
  • Obniżanie poziomu agresji.
  • Cel i tempo działania.
  • Pewność siebie.
  • Tempo działania.
  • Odwaga w podejmowaniu działań.
  • Doskonalenia strategii działania.
  • Wzmacnianie motywacji.
  • Doskonalenie uwagi i koncentracji.
  • Wspomaganie rozwoju mowy.
Ćwiczenia Radosnej kinezjologii są przyjemne i łatwe do wykonania. Dają dzieciom radość i zadowolenie, a przede wszystkim zwiększają ich szanse na drodze edukacji.
to metoda, mająca na celu przygotowanie dziecka do nauki czytania i pisania. Jej twórcą jest prof. Bronisław Rocławski, który jest zwolennikiem teorii mówiącej o tym, że naukę czytania należy rozpocząć jak najwcześniej. Glottodydaktyka zakłada, więc wydłużenie czasu przygotowania do czytania i pisania. Obejmuje dzieci od 3 roku życia. Już od pierwszych dni pobytu dziecka w przedszkolu szczególną uwagę zwraca się na prawidłowy rozwój narządów mowy poprzez stosowanie różnorodnych zabaw i ćwiczeń. Podczas zabawy dzieci odkrywają pracę wiązadeł głosowych, warg i języka. Prowadzone są również ćwiczenia oddechowe, mające na celu uświadomienie dzieciom konieczności oddychania nosem. Innym założeniem metody prof. Rocławskiego jest to, że każde dziecko ma własny, indywidualny rytm i tempo rozwoju, dlatego powinno być traktowane w tym zakresie indywidualnie. Na zajęciach prowadzonych metodą Glottodydaktyki zadania dostosowane są do indywidualnych możliwości dzieci, co sprawia, że każde dziecko może osiągnąć swój sukces. Niezwykle ważne w tej metodzie jest dbanie o osiągnięcie przez dziecko najwyższej sprawności analizatora słuchowego i wzrokowego. W tym celu dzieci układają rozsypanki obrazkowe. Obrazek dzieli się na tyle części z ilu sylab czy fonemów składa się wyraz. Każdy obrazek jest podpisany literami pisanymi lub drukowanymi zgodnie ze sposobem dzielenia wyrazu i obrazka. Dobre przygotowanie dzieci do syntezy i analizy fonemowej, czyli składania i dzielenia wyrazów na głoski lub sylaby jest podstawą opanowania płynnego czytania i pisania. Dzieci już od najmłodszej grupy mają kontakt ze wszystkimi literami alfabetu. Poznają cechy charakterystyczne danej litery, która występuje w czterech wariantach: pisana, drukowana, mała i wielka. Stały kontakt z literami daje możliwość prawidłowego rozpoznawania i nazywania liter. Czytanie i pisanie wymaga dobrej orientacji w przestrzeni. W związku z tym już od najmłodszej grupy przedszkolnej dzieci uczą się orientacji w schemacie własnego ciała. Punktem odniesienia dla prawej i lewej strony ciała jest serce Orientacja przestrzenna ułatwi dziecku rozpoznanie i nazywanie liter mających ten sam kształt, lecz różne ułożenie w przestrzeni. Równolegle z przygotowaniem do nauki czytania prowadzi się przygotowanie do nauki pisania. Dzieci nabywają umiejętności właściwego posługiwania się przyborami do pisania i rysowania. Prof. Rocławski zaleca doskonalenie sprawności manualnej oraz ćwiczenia grafomotoryczne.
Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com