Program dla dwu i pół oraz trzy latków jest rozwinięciem programu dla młodszych dzieci.
Program dydaktyczno-wychowawczy ukierunkowany jest na dziecko, jego potrzeby i wszechstronny rozwój, na zapewnienie dziecku bezpieczeństwa i opieki
Stwarzamy odpowiednie warunki wychowawcze i edukacyjne, aby każde dziecko mogło rozwijać swoje umiejętności.
Uczymy najmłodsze dzieci samodzielności, odkrywania świata, nawiązywania relacji społecznych z rówieśnikami, sposobów komunikacji w grupie, rozwijamy mowę.
Codzienna aktywność dzieci obejmuje między innymi:
Zabawy plastyczno-techniczne: malujemy, rysujemy, tworzymy.
Wykorzystujemy, obok podstawowych materiałów plastycznych, niekonwencjonalne środki artystycznego wyrazu.
Podczas zabawy tworzymy nasze małe dzieła sztuki.
Zajęcia mają na celu rozwój motoryki małej i motoryki ruchowo-wzrokowej.
Wpływają korzystnie na rozwój twórczego myślenia, pobudzają wyobraźnię oraz poprawiają koncentrację uwagi.
Zabawy sensoryczne: mieszamy, przelewamy, gnieciemy, wąchamy, smakujemy.
Podczas zabawy poznajemy różne konsystencje, tekstury i kształty.
Zajęcia wpływają na prawidłowe nabywaniu umiejętności związanych z odbiorem, klasyfikacją i łączeniem wrażeń zmysłowych.
Zabawy muzyczno-ruchowe: rytmika, gimnastyka, taniec, śpiew.
Bawiąc się zapamiętujemy teksty piosenek i wierszyków.
Zajęcia rozwijają inwencję twórczą, słuch muzyczny, koordynację ruchową oraz werbalno-ruchową.
Mają na celu rozwój motoryczny dzieci.
Przyspieszają także nabywanie umiejętności płynnego wypowiadania się.
Zabawy usprawniające mowę: gimnastyka buzi i języka.
Zajęcia usprawniają działanie aparatu mowy, ułatwiają przezwyciężanie trudności rozwojowych związanych z nabywaniem umiejętności prawidłowej mowy dzieci.
Zabawy edukacyjno-wychowawcze: uczymy się grzecznych zachowań i zwrotów.
Żegnamy pieluchy, uczymy się samodzielności i higieny osobistej, wdrażamy zasady mini savoire vivre.
To zajęcia mające na celu przede wszystkim naukę czynności samoobsługowych, zachęcanie do samodzielności oraz wdrożenie do społecznego funkcjonowania.
Program edukacyjny realizowany jest w oparciu o następujące metody:
Nasze codzienne zajęcia w dalszym ciągu budują, odpowiednio dla wieku dziecka, rozwój społeczny.
ZAJĘCIA GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ
Głównym celem gimnastyki jest niwelowanie przyczyn powstawania wad postawy u dzieci oraz wytworzenie nawyku utrzymania prawidłowej postawy i umiejętne stosowanie go w życiu codziennym.
Dominującą formą ćwiczeń są gry, zabawy naśladowcze z elementami korekty, opowieści ruchowe i zadaniowa forma ćwiczeń.
Przez cały czas trwania zajęć realizowana jest tematyka:
Dodatkowo celem zajęć jest poprawienie ogólnej wydolności fizycznej a także wyrabianie nawyku dbania o zdrowie.
Do urozmaicenia ćwiczeń używa się m.in.: woreczki ,szarfy, taśmy thera-band oraz piłki.
ZAJĘCIA RYTMIKI
Są to zajęcia muzyczne prowadzone przy akompaniamencie instrumentu.
W trakcie zajęć dzieci uczą się piosenek, wierszyków, wykonują ćwiczenia rytmiczne, bawią się w rytm muzyki oraz poznają zasady posługiwania się instrumentami perkusyjnymi.