Edukacja przebiega w oparciu o miesięczne plany dydaktyczne oraz zestaw odpowiednio dobranych do wieku dzieci zabaw i zajęć dydaktycznych rozwijających wszystkie funkcje poznawcze oraz samodzielność dziecka.
Najważniejsze w naszym programie dydaktyczno-wychowawczym są dwa zagadnienia:
Zbudowanie dobrych relacji między dzieckiem a personelem, ponieważ ufna więź w relacjach z bliskimi (w domu – rodzice, w żłobku – personel) jest podstawą rozwoju całego potencjału małego człowieka.
Tylko takie warunki psychologiczne zapewniają dziecku poczucie bezpieczeństwa, dają odwagę do stawania się sobą, do budowania własnej odrębności, możliwości i wrażliwości.
Uczenie naszych podopiecznych samodzielności, odpowiedzialności i miłości do świata.
Pomaganie w rozwijaniu indywidualnych cech osobowości, kształtowaniu charakteru, zdobywaniu wiedzy, umiejętności i zdolności.
Te dwa główne zagadnienia realizujemy przez odpowiednią organizację rytmu dnia uwzględniając pory snu i czuwania dzieląc zajęcia na:
Wraz ze wzrostem malców, kontynuujemy stymulowanie ich zmysłów i zachęcamy do odkrywania ich własnego, dziecięcego świata. dziecko zacznie popychać i przyciągać niektóre przedmioty, obracać je w dłoniach, porządkować rzeczy wg koloru i rozmiaru, poznawać określenia „duży” i „mały”, gromadzić podstawowe słownictwo.
Na tym etapie dziecko zacznie poznawać pewne bardziej złożone zasady panujące w grupie.
Zacznie odbierać polecenia od dorosłych innych niż rodzice, rozumieć jak funkcjonować w grupie z innymi dziećmi oraz jak się dzielić.
Nasz personel zdaje sobie sprawę z wyzwań przed jakimi stoją dzieci.
Mamy doświadczenie w pomaganiu im dostosować się do zasad panujących w grupie.
Komunikacja
Dzięki książkom, piosenkom i codziennym czynnościom, nauczyciele pomogą Twojemu dziecku oswoić się z językiem i zdobywać nowe słownictwo.
Matematyka
Nauczyciele zapewnią proste ćwiczenia z udziałem rąk, które pozwolą Twojemu dziecku odkrywać proste założenia liczbowe takie jak: jeden/dużo, mały/duży oraz poznawać proste kształty i kolory.
„Świat i ja”
Twoje dziecko zaczyna się uspołeczniać i być świadome uczuć innych. Nauczyciele pomogą mu brać udział we wszystkich zajęciach grupowych.
Sprawność fizyczna
Dziecko zacznie uczestniczyć w wielu czynnościach fizycznych kształtujących kontrolę nad mięśniami.
Muzyka
Śpiewanie piosenek, granie na prostych instrumentach i poruszanie się w rytm muzyki – oto zajęcia, z którymi będzie miało do czynienia dziecko na co dzień.
Plastyka
Ćwiczenia z użyciem farb czy mazanie po kartce pomogą rozwijać małą motorykę i rozumieć przyczynę oraz skutek w działaniu.
Zabawy fundamentalne
Zabawy fundamentalne to program wspomagania rozwoju małych dzieci.
Zabawy fundamentalne są sposobem stymulacji wielokierunkowego rozwoju, pomagają rozwinąć inteligencję i wrodzone talenty dziecka.
Podstawę tychże zabaw stanowi teoria: ”Powiedz mi, a zapomnę, Pokaż, a zapamiętam.
Pozwól wziąć udział – wówczas zrozumiem.”
Podstawowym założeniem zabaw jest połączenie wesołej zabawy za stymulacją, co pozwala na zdobywanie wszechstronnych uzdolnień i odkrycie pełnego potencjału dziecka.
W tym celu opracowano szereg prostych, urozmaiconych i dobrze zaplanowanych zabaw, które stymulują intelektualnie dziecko angażując wszystkie zmysły.
Zabawy zawarte w programie nie tylko dostarczają dziecku radości, lecz również przyczyniają się do fizycznego, emocjonalnego i intelektualnego rozwoju dziecka.
Uczestnictwo w nich nie tylko zapewnia dzieciom przyjemne przeżycia, pozwala im także odczuć smak sukcesu, uczy sposobów poznawania świata i radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami.
W nazwie „Zabawy fundamentalne” zawarte są podstawowe zasady programu – zapewnienie dobrej zabawy i uczenie fundamentalnych umiejętności i wartości.
Wierszyki masażyki
Masaż dziecięcy to forma ćwiczeń relacyjnych, technika masażu delikatnego głaskania dziecka, gdzie najważniejszy jest kontakt dorosłego z dzieckiem.
Masażyki także uczą dziecko: orientacji we własnym ciele, pomagają poznać kierunki (góra-dół, lewo-prawo) i pozwalają mu doznawać różnego rodzaju bodźce dotykowe.
Dzieci z natury są bardzo ruchliwe i pobudliwe, mają trudności ze skupieniem uwagi i zrelaksowaniem się – co jest naturalne ze względu na nie w pełni dojrzały system nerwowy.
Masażyki pomagają dziecku skoncentrować się na sobie, swoim ciele, dzięki czemu się ono uspokaja, odpręża.
BAJKOTERAPIA
Codziennie dzieciom czytana jest bajeczka, która opowiada o drobnych problemach innych dzieci, zwierzątek i zabawek.
Na ich podstawie dzieci mogą nauczyć się zasad prawidłowego zachowania się.
Dla dzieci w naszym żłobku dostosowujemy treści bajek do ich możliwości i potrzeb.
Bajki terapeutyczne mogą mieć charakter relaksacyjny, psychoterapeutyczny lub psychoedukacyjny.
Odpowiednio opowiedziane historie mogą dziecku pomóc w wielu trudnych dla niego sytuacjach emocjonalnych.
CZYTANIE GLOBALNE
W naszym żłobku prowadzimy zabawy na podstawie metody czytania globalnego Glenna Domana.
Jest to metoda czytania globalnego Glenna Domana.
Bardzo małe dzieci mogą i uczą się czytać słowa i zdania dokładnie w ten sam sposób w jaki uczą się rozumieć mówione słowa, zdania i wypowiedzi.
Oko widzi, ale nie rozumie tego co widzi, ucho słyszy, ale nie rozumie tego co słyszy.
Rozumie tylko mózg. Mózg to magiczny instrument.
Obie drogi, wzrokowa i słuchowa biegną w mózgu, gdzie obie informacje są interpretowane przez taki sam mózgowy proces.
Dziecko poniżej pięciu lat uczy się całego języka i może nauczyć się tylu języków, ilu będziemy je uczyć.
Może nauczyć się czytać w jednym lub kilku językach z taką łatwością z jaką rozumie mowę.
Materiały używane do nauki czytania są wyjątkowo proste.