Poszerzając ofertę edukacyjną naszego przedszkola, postanowiłam zorganizować dla zainteresowanych dzieci zajęcia plastyczne. Zauważyłam grupę dzieci, które bardzo chętnie w czasie zabaw dowolnych wybierały twórczość plastyczną i wspaniale się przy tym bawiły. Twórczość plastyczna jest jedną z ważniejszych form działalności dziecka wieku przedszkolnym. Sama lubię rysować, malować, więc postanowiłam skonstruować plan zajęć dodatkowych, w którym grupa dzieci będzie mogła rozwijać swoje uzdolnienia i zainteresowania.
Program zajęć artystycznych ma na celu:
rozwijanie dziecięcych talentów
lepsze poznanie wychowanków: emocji, zainteresowań, rozwoju intelektualnego
wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi
budowanie zainteresowań plastyką, sztuką, twórczością ludową
uwrażliwianie na piękno różnorodnych zjawisk przyrodniczych, społecznych.
Podstawą skutecznego funkcjonowania we współczesnym świecie jest postawa twórcza. Dzieci są kreatywne z natury, dlatego tę wspaniałą zdolność należy w nich pielęgnować i rozwijać. Jak pokazuje praktyka kształcenie i rozwijanie umiejętności artystycznych stanowi podstawę rozwoju twórczości dziecięcej. Rozbudzanie zainteresowania sztuką, plastyką, odkrywanie w sobie naturalnych predyspozycji i uzdolnień skłania dziecko do samodzielnej twórczości i działania.
Ramowy program nauczania pływania obejmuje ćwiczenia oswajające z wodą i ćwiczenia dążące do swobodnego leżenia na wodzie; treścią początkowego etapu przygotowania jest stworzenie wszechstronnej bazy technicznej poprzez opanowanie szerokiego zestawu różnorodnych działań ruchowych, dążących do pełnego oswojenia z wodą:
- zasady bezpieczeństwa, higieny
- umiejętność zachowania się na basenie
- opanowanie podstawowych czynności w wodzie
- chlapanie, dążenie do nie zamykania oczu
- zanurzanie głowy do wody (w różnych pozycjach), otwieranie oczu pod wodą
- wydechu do wody
- swobodne (najpierw z pomocą, w późniejszym etapie samodzielne) leżenia na wodzie w pozycji na grzbiecie i na brzuchu
- poślizgi na piersiach i na grzbiecie
- podstawowe ruchy nóg przygotowujące do stylu grzbietowego i stylu dowolnego (kraul)
- zmiany ułożenia ciała w wodzie (przy pomocy)podstawy nurkowania (w dal i w głąb)
- wślizgi do wody z niskich pozycji (później podstawowe skoki wg umiejętności)
Zajęcia prowadzone są na małym basenie Szczecińskiego Domu Sportu w Szczecinie (basen: długość 10 m, szerokość 5 m, głębokość stopniowa 60-90 cm).
Zajęcia prowadzi wykwalifikowana kadra trenerska
Program szkolenia w jednym semestrze obejmuje 16 zajęć po 45 minut.
http://www.kuzniaolimpijska.pl/
Wykorzystując naturalną potrzebę ruchu dziecka, łatwość uczenia się poprzez zabawę dążymy do wpojenia nawyków kształcenia się oraz czerpania radości ze zdobywania nowych umiejętności nie tylko muzyczno-ruchowych.
Program kładzie szczególny nacisk na kształtowanie człowieka charakteryzującego się pozytywną postawą wobec swojego ciała i zdrowia. Budując jego sprawność motoryczną, jednakowo stymuluje rozwój psychiczny, rozwija odwagę, poprawia samoocenę i odporność psychiczną. Tworzy warunki rozwoju uzdolnień ruchowych w formie artystycznej. Jednocześnie, poprzez treści związane z tradycją zwyczajów towarzyskich, uczy właściwych form zachowania i postępowania.